Пасьля зачысткі апазыцыйнага поля, дзе цяпер альбо
сядзяць у турмах і ў эміграцыі, альбо спрачаюцца за лідэрства; пасьля
дэмаралізацыі недзяржаўнае прэсы, рэдактары якой просяць сёньня
найвышэйшага дазволу друкавацца і пашырацца ў Беларусі; пасьля ліквідацыі
прафсаюзнага руху і выгнаньня пісьменьнікаў з Дому літаратараў,
— адным словам, пасьля таго, як былі сагнутыя самыя незгібальныя,
змагар-прэзыдэнт адчуў адзіноту і адсутнасьць паўнаты жыцьця, і
перавёў свой позірк на тыя грамадзкія групы, дзе быццам бы і не
змагаюцца супраць яго, але ж маюць нахабства самастойна мысьліць,
выяўляць волю і вызнаваць веру.
Пад каток рэпрэсіўнай сыстэмы патрапілі пратэстанцкая царква «Новае
жыцьцё», пра што мы пісалі ў папярэднім нумары, а таксама… афганскія
вэтэраны, якія дагэтуль лічыліся ледзьве не апораю сыстэмы Лукашэнкі.
Перш, чым распавесьці гэтую гісторыю, заўважу, што раздражняе правіцеля
РБ не палітычная або рэлігійная ці нацыянальная арыентацыя чалавека
і групы людзей, а менавіта здольнасьць да самастойнага мысьленьня
і самастойнага дзеяньня. Хто ня схільны згібацца, таго папросту
ламаюць. Публіцы гэты працэс, як правіла, падабаецца, пакуль чарга
не даходзіць да цябе канкрэтна. А калі такая чарга даходзіць — ты
хоць гніся, хоць сьцяліся, даломяць усё адно, і ня будзе каму заступіцца.
Да гонару вэтэранаў афганскай вайны, яны ўсталі на абарону Паўла
Красоўскага да таго, як рэпрэсіі праглынулі іх саміх.
Гаворка ідзе пра артыкул старшыні Таварыства інвалідаў вайны ў
Афганістане, ардэнаносца Аляксандра Камароўскага, апублікаваны ў
інтэрнэце на старонцы belaruspartisan.org:
«Апошнія месяцы для мяне і нашай арганізацыі — Рэспубліканскага
грамадзкага аб’яднаньня інвалідаў вайны ў Афганістане — адметныя
павышанай увагай да нас як з боку шараговых грамадзян, так і спэцслужбаў.
— піша А.Камароўскі. — Чым гэта выклікана? У першую чаргу зьяўленьнем
на Беларускім тэлебачаньні яўна замоўленай і правакацыйнай перадачы
нібыта пра падрыхтоўку маладзёвых тэрарыстаў сябрамі нашага аб’яднаньня».
Спадар Камароўскі распавядае, што за 20 гадоў дзейнасьці афганскія
вэтэраны нямала займаліся з моладзьдзю, у тым ліку зь цяжкімі падлеткамі
з адной мэтай — адарваць юнакоў ад п’янства, наркаманіі, гультайства
ды іншых нэгатыўных праяваў. Празь іх групы вайскова-спартовага
кшталту прайшло больш за 10 тысяч маладых людзей. Ад дзяржавы на
сваю выхаваўчую дзейнасьць яны за гэты час не атрымалі ні капейкі.
Між тым, дзяржава выхаваньнем сур’ёзна не займаецца, у яе на першым
месцы — выбары, рэфэрэндумы і ўсхваленьне існуючага ладу, прэзыдэнта
і вэртыкалі.
«І вось напачатку жніўня 2006 году мы праводзілі адно такое выхаваўчае
мерапрыемства з групай моладзі ў складзе 34 чалавек, сярод якіх
былі і юнакі дэмакратычнай арыентацыі, якія знаходзяцца пад прыцэлам
спэцслужбаў».
Камароўскі добра ведае гэтых хлопцаў і абсалютна ўпэўнены, што
менавіта такія падлеткі — надзея і будучыня беларускай дзяржавы.
«У гэтую групу старэйшым мною быў прызначаны Павал Красоўскі, мой
намесьнік па працы з моладзьдзю… Але праз два дні на маладзёвы лягер…
быў зроблены, скажу адкрытым тэкстам, паўбандыцкі напад міліцыі
і спэцслужбаў у колькасьці 30 чалавек, хоць па добраму мог прыбыць
адзін участковы інспэктар і высьветліць усе пытаньні. Але дзе там,
была ж заплянаваная маштабная… правакацыя».
Арганізатараў лягера затрымалі.
«За час паўтарагадзінавага допыту мне задавалі пытаньні, якія абсалютна
ня тычацца справы, — піша А.Камароўскі. — Супрацоўнікаў міліцыі
цікавілі мэты нашага лягера, якім чынам запрашаліся ў лягер людзі,
хто выбіраў месца, хто адказваў за бясьпеку, колькі людзей у лягеры
размаўляла па-беларуску, ці была ў лягеры незарэгістраваная сымболіка,
хто адказваў за прывоз людзей, ці павінны былі прыехаць у лягер
замежныя грамадзяне».
Тое, што вэтэранаў Афганістану, якія займаліся з маладымі людзьмі,
афіцыйная прапаганда прыраўняла да тэрарыстаў, спадар Камароўскі
лічыць маразмам і палітычнай шызафрэніяй:
«У народзе, асабліва сярод малаінфармаванай часткі насельніцтва
трэба падтрымліваць пачуцьцё небясьпекі, маўляў, дзяржаве і «Вялікаму
Прэзыдэнту», а гэта значыць, і ўсяму беларускаму сялянству, рабочаму,
дробнаму і сярэдняму службоўцу, пагражаюць ворагі».
Такім чынам, абвінавачаньні супраць Паўла Красоўскага – за леташнія
выбухі ў Віцебску, а таксама за згвалтаваньні і забойствы – ня што
іншае, як спроба зламіць яшчэ адну групу беларускага грамадзтва,
якая ня надта ломіцца, а менавіта — вэтэранаў афганскай вайны. А.Камароўскі
параўноўвае гэтыя абвінавачаньні са шпіянажам на карысьць Японіі,
за што ў 1937-м годзе быў расстраляны яго сваяк-лесаруб.
Напрыканцы свайго артыкула «афганец» Камароўскі паведамляе, што
ўжо атрымаў пагрозы на свой адрас. Гэта змусіла яго нагадаць пра
лёсы зьніклых папярэднікаў — Ю.Захаранкі, В.Ганчара, Д.Завадзкага
і А.Красоўскага.
«Мы лічым гэтую справу чыста палітычнай, г. зн. відавочнае жаданьне
ўладаў зьнішчыць у зародку саюз апазыцыйнай моладзі і вопытных воінаў
у асобе нашага кантынгенту. А тут яшчэ ў дадатак мы абвясьцілі на
зьезьдзе 9 верасьня 2006 году пра магчымасьць аб’яднаньня зь ліквідатарамі
Чарнобыля і стварэньні агульнанацыянальнай партыі. З-за гэтага і
пайшла ўся валтузьня…»
Што ні кажыце, а для такіх заяваў патрабуецца сёньня асабістая
мужнасьць. І было б дзіўна, каб гэтае мужнасьці мы не дачакаліся
ад вэтэранаў афганскае вайны. Выходзіць, мае рацыю герой нашага
«Апытаньня тыдня» Барыс Пятровіч: кожны мусіць бараніць свой гонар
сам. Вось чаму адказы на пытаньне «Хто сёньня бароніць гонар беларускай
інтэлігенцыі?» у цэлым атрымаліся невыразнымі і неканкрэтнымі. Назаві
мы прозьвішчы людзей, з чыёй дзейнасьцю зьвязваем свае спадзяваньні
на будучыню, пра іх заўтра ж пакажуць«пяцімінутку нянавісьці» на
БТ. Бо людзі мужныя і самастойныя, якія бароняць гонар — свой і
краіны — сёньняшняй дзяржаве непатрэбныя. Рэжым выступае супраць
любой альтэрнатывы сабе самому. А гэта называецца, словамі зь іншага
матэрыялу сёньняшняй «Свабоды» — фідэлізацыяй улады. Гэта значыць,
у Беларусі павінна быць, як на Кубе, дзе нават пасьля сыходу Фідэля
яшчэ доўга ня знойдзецца каму праводзіць у краіне курс перамен.
А.Уласаў
газэта "Свабода"
|